Sabelhagens olivlund

tisdag 29 augusti 2017

En mysig lunch vid havet


Vi åkte ner till Särö och tog en promenad vid havet. Att jag älskar att vara vid havet har nog inte undgått någon:). Det är så vackert och gör någonting med mig när jag kommer dit. Att öppna 
bildörren och saltvattensdoften slår emot en. Lovely:). 
När vi gått en sväng kände vi alla tre (ja alla fyra egentligen, Lykke ville också gärna äta mat eller fika:)) att det började kurra i magen, sjön suger som det heter:).  


Jag och Daniel beställde in var sin räkmacka och William tog en hamburgare med pommes.  Så gott att sitta på uteserveringen med vattnet skvalpande precis intill. Jag räknade till att det var sju hundar på restaurangen samtidigt, och de gjorde inget väsen av sig någon utav dem. 






William ställde faktiskt upp på att vara med på bild:). Tycker det är så mysigt att han vill följa med oss ut. 
Här har han en ny tröja från Paul Smith. Köpt på NK men finns också här 
Shorts från Morris 
Sneakers från Whyred
Solglasögon RayBan




Jag har blus från HunkyDory, nu på rea här 
Vita jeans Tommy Hilfiger
Skor Rizzo
Väska By Malene Birger 





Nu ska jag fixa i ordning lite här hemma, gå ut en sväng med Lykke. 
Och sedan ska jag sätta mig och beställa nya glasögon på nätet. Ska bli så himla roligt att köpa nya. Även om mina nuvarande inte är så gamla, är jag så trött på dem. 

Tack alla ni som kikar in här. Uppskattar det jättemycket. 
Och ni som tar er tid att skriva är jag så glad över, ni förgyller min vardag. 


Ha det gott 



Kram Maria 












8 kommentarer:

  1. Så lika ni är du och W!!! Snyggingar :)
    Jag håller med om det där med havet och doften... LÄNGTAR så efter att få tillträdet till vårt hus på Smögen! Så kan vi förhoppningsvis få lite lättare att ses också :)
    Visst är det härligt när ungdomarna tycker det är okej att vara med sina föräldrar på utflykter :)
    Kram och ha det fint! Vi hörs!
    /Maria
    P:S är lite sugen på en sådan där snygg blus... hur är den i stl? Normal? Har inget från HD tidigare, så har ingen aning ;)

    SvaraRadera
  2. Flotte bilder fra havet, og det er så fint der! Forstår godt at du lengter dit. Fine bilder av dere :)

    Klem, Marit

    SvaraRadera
  3. Så flotte bilder av fine dere :)

    Er så enig med deg- det er helt lovely ved havet - blir ikke noe bedre enn det.

    Ønsker deg fine og glade dager

    Klem fra Monica

    SvaraRadera
  4. Vad roligt att få se bilder från Särö. Där var vi ofta när vi bodde i Göteborg, det är många år sedan nu men vi är allt dit ibland ändå då blir det mest Askim där våra goda vänner bor. Ibland längtar jag tillbaka dit. Ni har en fin son. Så söta( om man får säga så om en tonåring)ni är på bilden ihop.
    Lycka till med glasögonvalet det är inte lätt.
    Ha en fin resterande vecka
    Kram Meta

    SvaraRadera
  5. Spenstig at du kjøper briller på nettet uten å ha prøvd dem. Det hadde ikke jeg våget. Håper du finner noen du liker, og det er jo alltid kjekt å fornye seg av og til.

    Beste hilsen Ingrid på www.ingridtunheim.no

    SvaraRadera
  6. beautiful places!! thanks for sharing :)

    SvaraRadera
  7. Ja havet ja...det är där man kan andas :) Nog för att vi har en fantastisk skärgård här i Karlskrona men inte är det som strandkanten på Öland! Härliga bilder du bjuder på, ser så härligt ut...
    Det är alltid så kul att kika in till dig, alltid härliga inlägg!
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.