Sabelhagens olivlund

måndag 27 juli 2015

Att göra Hunnebo





Vi har packat om och åkt till landet, Heestrand. Så skön känsla att vara här, lite mer folk nu i semestertider. Vi går promenader, äter långa frukostar och tar en sväng med bilen, det är ju inte väder för strandhäng precis. I går eftermiddag tog vi en sväng till Hunnebo och åt på Bella Gästis och kollade lite i butikerna. 

Ny tröja här som jag köpte på rea innan vi åkte till Kroatien. 

Mycket gott att välja bland 

Ingen kommentar om vädret mer än att det var riktigt mysigt att sitta inne:)






Pizza Frutti di Mare 

Pizza Bella Gästis 

En man på promenad med sin get 


 Under kan hända:)  Precis när vi ätit färdigt slutade det regna och vi gick och kikade lite i butikerna




Mysiga Hunnebo 
Tycker att det finns ett bra utbud av klädbutiker som har riktigt snygga grejer. Jag provade ett par Sebago här , som nog var det skönaste jag stoppat mina fötter i på det senaste:) Får se om jag åker tillbaka och köper dem:) 
Bella Gästisrestaurangen är den röda byggnaden, vi fick ett bord precis vid fönstren mot havet. 


En Anytec med dubbla Mercurymotorer a 300 hästar som Daniel tycker är såååå snygg. Jag vet inte om jag håller med;) 


Måndag idag och sista semesterveckan har börjat. Men det tänker jag inte fundera på nu utan det är låååångt kvar och semesterfeelingen är på topp. 


Kram Maria 






5 kommentarer:

  1. Vilken miljö...underbart! Fast nog börjar det bli lite tråkigt med det här konstiga vädret allt. Tur att du fick din dos av sol och värme i Kroatien - då är det lättare att ta regnandet med jämnmod.

    De där pizzorna såg fantastiskt goda ut förresten! :-)

    kram // AH

    SvaraRadera
  2. Det gäller att utnyttja varje minut Även om det busregnar ,så har man många fina minnen kvar till kalla vintern. Det är fint på Hunnebo. Var länge sedan vi var där vi har vänner som bor där.Om hösten blir fin blir det en tur dit har vi bestämt.
    Ha det gott sista semesterveckan
    Kram Meta

    SvaraRadera
  3. Så vacker miljö trots dåligt väder! Trevligt att umgås med familjen och göra lite utflykter också, även om man gärna vill ha det soligt och fint då också!
    Snygga skor!
    Ha det gott!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  4. Det er bare så flott der, og jeg liker så godt å se på dine bilder derfra. Ja, været har ikke vært det beste i det siste, selv om det var bedre her i går.

    Ha en skjønn siste ferieuke, Maria!

    Klem, Marit

    SvaraRadera
  5. Hunnebo är väldigt mysigt även om jag inte saknar segling överhuvudtaget just nu. Undrar varför ;) Har också provat skon och visst är den otroligt skön. Fin bild på dig och maken.

    Kram, Carina

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.