Sabelhagens olivlund

lördag 18 juli 2015

Häng med till Pag


Här om dagen gjorde vi en utflykt till Pag, det är en ö som ligger ca 15 mil norr ut från Marina. Pag är en stenig ö med många stränder. Jag måste säga att det såg ut lite som Island. Kargt och spektakulärt. Och samtidigt jättevackert. På Pag görs en mycket berömd fårost 'Paski Sir'. Vi köper Paski Sir i mataffären här i Marina, och det är supergod.  




 Här kom vi in till Pag centrum där åt vi en god middag och kikade lite i butiker. Sedan var det skönt att sätta sig i bilen med full ac på. Det var minst 35° varmt. 



 Utsikten vi hade när vi satt och åt 





Skulle gärna ha en sådan här på altanen hemma 


På vägen hem säger Daniel plötsligt, det är något som rör sig i vattnet,  och kör in till kanten och stannar bilen. Det var en delfin som hoppade i vattnet. Det är så häftigt att se. 



Hej då Pag, det var trevligt att få se en annorlunda naturupplevelse. 


Det drar ihop sig för hemfärd, inte riktigt ännu men snart snart drar vi hemåt. Jag ska börja att plocka ihop våra saker och som vanligt hade jag med mig för mycket kläder:) Ändå tyckte jag att jag hade med mig mindre än vanligt:) 


Men nu ska vi njuta av helgen 


Kram  Maria 











9 kommentarer:

  1. Så vackert det var där! Konstigt det där med packning. Har alltid för mycket med mig hihi. Men man vet ju aldrig😜 kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Ja, der var det flott! Vakker bro dere kjørte over også. Spennende å se hvordan det er flere steder dere er. Det var jo morsomt å se den delfinen!

    Kos deg i varmen :) Her er det 15 grader akkurat nå...

    Klem, Marit

    SvaraRadera
  3. Hei
    Der så det utrolig koselig ut. Kjempe fine bilder - takk for titten. Ønsker deg en fortsatt fin sommer.
    Klem Vivi

    SvaraRadera
  4. Nu har jag läst dina senaste inlägg och så otroligt vackert det är precis överallt! Jag måste ta mig till denna del av världen. Och jag är så fascinerad av att man har kvar all gammal bebyggelse, vi har ju rivit bort nästan all vår, tyvärr. Och dom här karga bergen, så otroligt vackert! Och det blå vattnet! Åk inte hem, stanna kvar ett tag till, det är inget att ha här hemma, det är kallt och blåsigt......Kramar

    SvaraRadera
  5. Jamen lyckliga du...mitt i allt det vackra! Jag njuter och känner värmen...
    Kram till dig,
    Titti

    SvaraRadera
  6. Åhh, så mysigt det ser ut. Här blåser det som tusan och det är tröja på som gäller så njut av värmen även om det är varmt. Tack för att du delar med dig av allt vackert! Må så gott! Kram lotta

    SvaraRadera
  7. Hei Maria!
    Vakkert og fascinerende landskap. Men det er ganske goldt og lite grønt. Det må være vanskelig å dyrke noe der.
    Ser ut som dere nyter ferien.
    Klem Anne

    SvaraRadera
  8. Vilken härlig utflykt tackar för den resan även från mitt hem. Ja semestern går fort Ha det gott de sista dagarna och ta det lugnt på vägen hem
    Kram Meta

    SvaraRadera
  9. Fantastisk!!
    Frister veeeeldig å besøke disse stedene som du poster!
    Takk for at vi får ta del :)

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.